Translate

۱۳۹۴ آبان ۲۲, جمعه

ایران - شکنجه وحشیانه یک تبعه افغانستان در نیکشهر


شکنجه وحشیانه یک تبعه افغانستان در نیکشهر
 21آبان 94 - یک مهاجر افغان که به‌مدت 15سال در ایران مشغول به‌کار بوده است در تاریخ 22مهر 94 توسط نیروی سرکوبگر انتظامی و وزارت بدنام اطلاعات دستگیر و مورد شکنجه شدید قرار گرفته است. تبعه افغانستانی عبدالحق عرب فرزند میرزا بیک نام دارد و به‌طور قانونی با روادید و مجوز کار در شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند.این تبعه افغان در یک فایل ویدئویی می‌گوید که وی را به پاسگاه صدا زدند و از او درخواست پول و رشوه به میزان دو میلیون تومان کردند و گفتند کسی نباید بفهمد. وی وقتی در مقابل اخاذی نیروی سرکوبگر جواب رد می‌دهد و می‌گوید پولی ندارم، توسط مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی به دستور فردی به نام ’شریفی’ مورد شکنجه شدید قرار گرفته است. عبدالحق عرب می‌گوید: رئیس پاسگاه به اطلاعات زنگ زد، اطلاعات به خانه من آمد و چشمان مرا بست و پاسپورت مرا هم خواست من هم پاسپورتم را نشان دادم و گفتم که تازه ویزا گرفتم و جواز کار خودم را هم نشان دادم اما هر چه می‌گفتم قبول نمی‌کردند و می‌گفتند تو اسلحه فروشی، 4 شب و 4روز مرا در آنجا زدند و به من می‌گفتند 2 میلیون پول بده هر چی به خدا و رسول قسم می‌دادم که پول ندارم گوش نمی‌کردند و مرا می‌زدند، عکسهای مرا نگاه کنید، همه بدنم تکه‌تکه است. این تبعه افغان می‌افزاید: آخر به دروغ مجبور شدم بگویم که شما اگر مرا آزاد کنید من پول پیدا می‌کنم و به شما می‌دهم. به همین خاطر مرا آزاد کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر