Translate

۱۳۹۴ آذر ۲, دوشنبه

ایران - بیانیه مشترک 21برنده جایزه نوبل درمحکومیت حمله مشکی به لیبرتی

بیانیه مشترک ۲۱ دانشمند برنده جایزه نوبل برای تضمین امنیت لیبرتی

متن بیانیه مشترک 21برنده جایزه نوبل درمحکومیت حمله موشکی به لیبرتی
ما برندگان جایزه نوبل، از طریق این بیانیه شدیدترین انزجار خود را از حمله موشکی روز 29 اکتبر علیه پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی در عراق ابراز میداریم.
 این جنایت وحشیانه بی تردید مصداق جنایت علیه بشریت در قرن بیست و یکم است.
بسا آزاردهنده تر اینکه بعد از حمله موشکی و کشته شدن 24 تن از ساکنان و برجای ماندن انبوه مجروحان ومصدومان و وارد آمدن خسارات جدی به بسیاری از بخشهای کمپ، دولت عراق بجای کمک به ساکنان، در یک اقدام غیرانسانی و جنایتکارانه از ورود غذا، سوخت و دارو جلوگیری میکند و مانع ورود خودروهای خدماتی به کمپ میشود تا از این طریق فشار بازهم بیشتر بر روی ساکنان وارد کند.
در آوریل 2015 در بیانیه برندگان جایزه نوبل تهدیدات بالفعل علیه جان این پناهندگان را یادآوری و از جمله خاطرنشان شده بود:
” ما برندگان نوبل ...دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل را برای اتخاذ اقدامات فوری جهت تضمین امنیت و سلامت این پناهندگان فرا می خوانیم.”
متاسفانه به هشدارهای ما و ارگانهای بین المللی توجهی نشد و اکنون ما شاهد یک جنایت جنگی دیگر علیه این پناهندگان هستیم. عدم اتخاذ اقدامات عملی ضروری از سوی ایالات متحده و سازمان ملل درعمل چراغ سبزی از سوی رژیم ایران و عوامل آن در عراق تلقی شده و درنتیجه، بازهم شاهد خونریزیهای بیشتر شدیم. بخصوص که اداره این کمپ بدست افرادی است که وابسته به رژیم ایران هستند و نقش مستقیم در هفت قتل عام علیه این پناهندگان از سال 2009 تاکنون داشته اند.
از اینرو ضمن یادآوری تعهدات ایالات متحده و سازمان ملل در قبال سلامت و ایمنی این جمعیت، خواهان اقدامات عاجل پزشکی و استقرار یک تیم متخصص پزشکی در کمپ لیبرتی برای مداوای مجروحین، بخصوص کسانی که دچار صدمات شدید نظیر پارگی پرده گوش شدهاند، هستیم.
اقدامات فوری، هم چنین باید شامل خارج شدن سریع کمپ لیبرتی از کنترل عناصر وابسته به رژیم ایران باشد. لیبرتی باید بعنوان یک کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل شناخته شود. تجهیزات و مصالح مورد نیاز برای باز سازی زیرساختهای منهدم شده،باید در اختیار ساکنان کمپ قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر