Translate

۱۳۹۴ مهر ۱۱, شنبه

ایران - باراک اوباما: تنها راه‌حل سوریه کنار رفتن اسد است


باراک اوباما
 رئیس‌جمهور آمریکا باراک اوباما روز جمعه 10مهر 94 در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: اول از همه باید ببینیم که سوریه چطور به این‌جا رسید. در ابتدا تظاهرات مسالمت‌آمیز بود اما اسد با بی‌رحمی به آن جواب داد. این درگیری میان مردم و رژیم اسد بود. دوم، علت این‌که اسد هنوز سر کار است به‌خاطر این است که روسیه و رژیم ایران به آن کمک کرده‌اند. من در گفتگو با پوتین صریح بودم که تنها راه‌حل سوریه، یک گذار سیاسی جامع است و تنها راه عملی شدن آن هم کنار رفتن اسد است و این خواست اکثریت مردم سوریه است. یک راه‌حل نظامی به تنهایی، روسیه و رژیم ایران را وارد یک باتلاق خواهد کرد و جواب نخواهد داشت. باراک اوباما افزود: پوتین تفاوتی میان داعش و اپوزیسیون میانه‌رو قائل نمی‌شود و این چیزی است که من رد می‌کنم. ما کاملاً واضح بودیم که بر سیاست خود استوار هستیم. ما با کارزار روسیه برای نابودی هر کسی که مخالف اسد است همکاری نمی‌کنیم. در مورد حمایت ما از اپوزیسیون سوریه، گفته‌ام که ما از اپوزیسیون میانه‌رو سوریه حمایت می‌کنیم زیرا اسد نهایتاً سقوط خواهد کرد. در نتیجه، ما به حمایت از آنها ادامه می‌دهیم. ما نمی‌توانیم روی داعش متمرکز باشیم در حالی‌که هر روز بمبهای بشکه‌ای روی مردم انداخته می‌شود. ما با برخی جوامع کردی کار می‌کنیم تا شاید بتوانیم با کمک آنها کاری انجام دهیم. نکته آخر این‌که پوتین از موضع ضعف به سوریه رفت زیرا اسد داشت متزلزل می‌شد. من فکر نمی‌کنم که کسی فریب استراتژی روسیه را بخورد. من توهمی ندارم که چه بحران انسانی در سوریه وجود دارد و تصاویر کودکان که دل را می‌شکند. ما به تعقیب داعش و تعامل با اپوزیسیون میانه‌رو ادامه می‌دهیم و تئوری روسیه را که هر کس با اسد مخالف است تروریست است را رد می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر